måndag 28 juni 2010

Uteliv på Malta

Nu när jag fått lite mer insikt i det Maltesiska utelivet tänker jag ge en liten sammanfattning om klubbarna och vilka ställen som är värda att gå till. Men först och främst måste man få en bild av de maltesiska ungdomarna och vad som är populärt och "inne". Som vanligt drar jag alla över en kamm men följande åsikter är framtagna ur en berusad mans observation och analys av vissa avgörande faktorer som bl.a mode, attityd och musiksmak.

Alla klubbarna ligger centrerade runt Paceville och jag skulle beskriva några av dem såhär:

Plush - Medelstor klubb i hjärtat av paceville där alla språkresestudenter samlas för att lyssna på chris brown och dansa till MTVdisco, de har även ett podium mitt i klubben där unga dansöser byter av varandra och ålar och har sig. Inte för att det inte är ett trevligt komplement men jag tycker bara att det ser ut att vara ett jobbigt yrke.

Browns - Precis som Plush och inte nog med att de ligger mittemot varandra också.

Shadows - Hit går de som har eller "har" pengar. Här har de VIP delar och en stor vip soffa högst upp där samma gäng alltid brukar sitta och de har till och köpt en egen vakt som vaktar dem. Där sitter de och beställer in champagne med fyrverkerier osv. Alltid fullsmockat på helgerna och det kan bli ok drag.

Native - Ett lite mindre glamouröst ställe som det alltid är ovanligt hög andel asiater på. Billigt.

Fuegos - Ett av de billigare ställena och för att bryta mönstret har den här klubben satsat på att spela salsa eller cubansk musik. Vädigt billigt och jag gillar stället för att här slipper man de små dräggen. Dock är det överbefolkat med tuffa svettiga 30 åriga män som raggar på tyska språkrese studenter. Men billiga shots har de iaf, 2,50 för 5 shots av valfri sprit.

Twentytwo - Troligen en av maltas bättre klubbar och lite mer sofistikerad än resten. Man har även en skön utsikt eftersom den ligger belägen på våning 22 i maltas högsta byggnad. Bra musik faktiskt men det kostar lite mer såklart.

Sky Club - Maltas största klubb där många kända DJ's kör som t.ex. hade nyss jag gärna velat se Felix Kröcher men tyvär hade jag varken pengarna eller någon bekant här nere som skulle kunna tänkas gå på några timmars öronmangel. Sensation White hade även ett event här i lördags och jag hade även där gärna velat gå men det vart inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar